PROM '09

balen var helt fantastisk.
maten,folket,kläderna,bilderna, allt.
mingel med sötdricka och komplimanger, massor av fina flickor och manliga pojkar i förstora kostymer och spetsiga skor.
sura servitriser serverade god mat medans vi blev utsedda till kungar och drottningar i olika kategorier.
en svart, knälång-tub klänning, midjekavaj, pärlor och stora lockar täckte min lyckliga kropp.
seriös vals blev till komplicerad bugg som ledde till högar av klackar på golvet. 
vi gned rumpa barfota tills vi var blöta av svett, tills sminket rann och tills hårethängde löst.
då smög trötta tonåringar ur lokalerna och köpte sockervända munkar och berättade vem som höjde sig på vem.
lyckliga tonåringar med träningsvärk från midja ner till söndertrampade tår, trötta armar och tovit hår fortsatte kvällen i avlägsna 2:or utanför stan.
jag somnade i min egen säng, lycklig och helt slut.
de tre bästa åren i mitt liv, och snart är det slut.

xxx elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0